Saturday 27 September 2014

God save the King

Sitting in the park, reading, enjoying the warm September morning sun.
I´m turning over a page, look up and there she is as I remember seeing her in the yellow press:
Prince George´s Spanish nanny...with the bundle of joy waddling beside her, William and Kate´s son, the future English King.
I start shaking, I want to take a picture but hesitate as I don´t wanna be rude, don´t want to upset anyone and destroy the moment.
I pretend to read, I can´t stop staring though. I take some photos when it is nearly too late, pretending to look at flowers.



Little George is playing with chess figures that are his size - if I would be a sleazy journalist I would conclude "already a great strategist".
I walk away, a bit wobbly on my legs, ecstatic...I will never forget this encounter.
London, I love you.

10 comments:

  1. Der Hammer :) Ich hab auf FB schon Gänsehaut bekommen *thihi* Hast du gelesen, dass die Nanny just an dem Tag einen Strafzettel vor einem Park bekommen hat, weil sie wohl im Halteverbot stand? Ich hab den Namen des Parks vergessen weil er mir nichts sagte, aber das war bestimmt da wo du gesessen hast :) (Die Schlagzeile war irgendwas Blödes "König im Halteverbot" oder so)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hab´s gegooglet, war ein anderer Park und damit wohl auch ein anderer Tag. Aber trotzdem ein lustiger Zufall. Und den Battersea Park habe ich nun damit auch im Visier :-)

      Delete
    2. http://www.gala.de/royals/briten/was-ist-denn-da-passiert-strafzettel-fuer-prinz-george_1153509.html

      Delete
  2. And I admire you for recognizing her!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I´m just very good at memorising faces (rubbish at numbers though :-))

      Delete
  3. *haha* wie cool. Abgefahren :)
    Es ist wirklich klasse, das sie so unter die Leute gehen.
    LG

    ReplyDelete
  4. Uhh... wie toll! Da hüpft mein royales Herz ;)

    ReplyDelete
  5. Wahnsinn!!! 0_o Da bin ich ein bissel neidisch. ;-)

    ReplyDelete
  6. Ohhhh!! Klasse!! Das ist ja mal aufregend!! :D Ich bin ein bisserl neidisch... Hast du auch schon Benedict C. gesehen??? Der wär mir noch lieber, grins
    liebe Grüße
    DAni

    ReplyDelete
    Replies
    1. den Herrn C. suche ich auch noch aber das wird schon :-)
      Bisher in London gesehen habe ich Bill Nighy, Jimmy Page, Suggs von Madness, Ronny Wood, RayDavies, Paloma Faith, David Badiel, und Hugh Dennis - hab's irgendwie mit alten Rockern :-)

      Delete